سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با دستگاه اکسترودر در خط تولید زغال فشرده

دستگاه اکسترودر

یکی از اصلی‌ترین دستگاه‌های در یک خط تولید زغال فشرده و زغال چینی دستگاهی به نام اکسترودر می‌باشد. این دستگاه که با نام اکسترودر تسمه‌ای هم شناخته شده است وظیفه‌ای اصلی و اساسی را در یک خط تولید بر عهده دارد. دستگاه اکسترودر در کنار دستگاه‌های دیگر مانند; سرند، آسیاب و مکنده برای آماده‌سازی مواد اولیه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به صورت خلاصه وظیفه این دستگاه در خط تولید زغال تزریق خاک‌اره به خط می‌باشد. دستگاه اکسترودر تسمه‌ای دارای یک دینام با قدرت و توان 30 اسب بخار بوده که این دینام قدرت و نیروی دورانی را به فولی و تسمه‌هایی که بر روی گیربکس دستگاه اکسترودر سوار شده است انتقال می‌دهد و در ادامه توسط یک ماردون خاک‌اره تحت‌فشار وارد سیلندر اکسترودر می‌شود.

تأمین برق دستگاه اکسترودر به دلیل سنگین بودن کار این دستگاه باید به صورت مجزا و از طریق یک تابلو برق جداگانه از دیگر اجزای خط تولید زغال انجام پذیرد; به همین دلیل همراه با خود دستگاه اکسترودر تسمه‌ای و روی خود دستگاه یک تابلو برق قرار داده می‌شود.

دستگاه اکسترودر های زیادی برای انواع تولیدی‌ها و کارها ساخته شده است مثل اکسترودر تزریق پلاستیک یا مواد غذایی. دستگاه اکسترودر و دستگاه تزریق خاک‌اره هم یکی از این اکسترودر ها می‌باشد که با شرایط مکانیکی خاصی طراحی شده که پودر چوب در پروسه ای کوتاه‌مدت تبدیل به شمش چوب و یا همان بریکت تبدیل می‌شود. 

در خط تولید زغال فشرده  نیز انواع دستگاه اکسترودر ساخته شده که همه به نحوی یک کارایی را با اشکال مختلف را دارد. ولی برای اینکه قدرت و استهلاک بیشتری را دارد بهتر است در مکانیک این دستگاه دقت بیشتری را کرد و قطعات مورد استفاده قدرت و استحکام بیشتری را داشته باشد.

برای مطالعه ادامه مقاله دستگاه اکسترودر به سایت کیوان صنعت راه انداز خط تولید زغال فشرده مراجعه نمایید.