سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دستگاه لوله های سینوسی در خط تولید زغال فشرده

دستگاه لوله های سینوسی

یکی از دستگاه‌های اصلی در خط تولید در کنار دستگاه‌هایی مانند;اکسترودر و مکنده دستگاهی به نام لوله های سینوسی می‌باشد که به صورت پیچ در پیچ بوده و نصب شده و وظیفه انتقال مواد را به داخل سیکلون بر عهده دارد.این دستگاه از جنس فلز بوده و به صورت مارپیچ و افقی در خط تولید نصب می‌گردد.

دستگاه لوله های سینوسی علاوه بر انتقال مواد به داخل دستگاه سیکلون,با حرارت و گرما که در داخل این لوله جاری است,باعث خشک شدن مواد اولیه و خاک اره در خط تولید زغال شده و مواد بهتری را برای تولید زغال آماده می‌کند.حالت پیچ و خم و نصب افقی این دستگاه هم یکی از مواردی بوده که در هنگام نصب بسیار مهم می‌باشد.

 

بخشی از خط خشک کن، دستگاه لوله های سینوسی میباشد که به دلیل پیچ و خم نام سینوس را برای آن انتخاب کرده اند. در این بخش بهتر است که لوله ها از جنس فولاد باشد تا گالوانیزه چرا که در لوله های گالوانیزه لوله ها زود گرم شده و زود سرد میشود و به دلیل نازک بودن این جنس در زمستان به دلیل سرد بودن محوطه و اطراف لوله ها از داخل عرق میکنند. همچنین رطوبت هوا را جذب میکنند.

مورد دیگر، که سوالاتی در ذهن مخاطبان ایجاد می کند چرا لوله ها بصورت مستقیم اجرا نمی شود؛ دلیل این است که به علت فشار هوای زیاد که ،مکنده ایجاد میکند نیاز میباشد که فشار را بتوانیم کاهش دهیم تا مواد موجود و ذرات از خروجی سیکلون بیرون نرود و این پیچ خم در لوله ها باعث جلوگیری از هدر رفتن میشود.

برای مطالعه ادامه مقاله لوله های سینوسی به سایت کیوان صنعت راه انداز خط تولید زغال فشرده مراجعه نمایید.