سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با دستگاه دیگ بخار در خط تولید زغال فشرده

دستگاه دیگ بخار

به طور کلی در یک خط تولید زغال کامل و درجه یک دستگاه دیگ بخار و مشعل برای تامین حرارت و گرما در جهت گرم کردن و خشک کردن خاک اره در کنار دستگاه‌های دیگری مانند; اکسترودر,مکنده و آسیاب مورد استفاده قرار می‌گیرد.دستگاه دیگ بخار براساس فعالیت روزانه و تولید یک کارگاه در اندازه‌های متنوع نصب می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیگ بخار که وسیله‌ای است از جنس فلز با مقاومت بالا این حرارت تولید شده از طریق مشعل را متمرکز کرده و به صورت موقت نگهداری می‌کند.به همین دلیل بهتر است تا دستگاه دیگ بخار در خط تولید از جنس فلز باشد تا آجر و یا بشکه فلزی که دارای مقاومت و عمر کمتری هستند.

دیگ بخار مرکز تغذیه حرارت برای خشک کردن مواد میباشد. برای مهیا کردن حرارت لازم برای خشک کردن و گرم کردن مواد اولیخ نیاز به حرارت و گرمای بالایی نیاز داریم و برای از دست ندادن انرژی گرمایی نیازمند هستیم که یک مخزن و محوطه و یا دیگ که توانایی نگهداری حرارت تولید شده را توسط مشعل را داشته باشد. 

یک مخزن از جنس فولاد بهترین گزینه ایی هست برای این قسمت از خط تولید که دوام بالایی نسبت به حرارت تولید شده و پرت نشدن آن میتوان انتخاب کرد. در انتخاب دیگ بخار و مخزن دقت بیشتری کنیم چرا که در فصل سرما و بارندگی احتمال اینکه رطوبت مواد اولیه و خاک اره بالا باشد، هست و از نظر انرژی گرمایی و حرارت به مشکل نخواهیم خورد دیگ و مخزن باید نگهدارنده حرارت باشد و میتوانیم از چیدن آجرهای نسوز و یا فلزات و آهنهای ضایعاتی نیز در داخل آن به عنوان حرارت گیر استفاده کنیم .

نکات ریز در خط تولید کیوان صنعت کاملا چشمگیر میباشد که با رعایت این نکات در قسمت فنی و نصب دستگاهها خود را نسبت به دیگران متمایز کرده ایم. نکات زیادی و آیتمهای مختلفی در خط تولید کیوان صنعت بکار گرفته میشود که شاید چشمگیر نباشد ولی با این نکات از لحاظ فنی در صدر قرار داریم برای آشنایی و اطلاعات از این نکات حضورا توضیحات قابل قبول و قابل درک را در اختیارتان خواهیم گذاشت و می توانید تجربه ما را نسبت به تمام سازندگان فهمیده و انتخاب کنید.

برای مطالعه ادامه مقاله دستگاه دیگ بخار به سایت کیوان صنعت راه انداز خط تولید زغال فشرده مراجعه کنید